FILIT-IASI
  • Acasă
  • Despre
    • Despre Festival
    • Echipa
    • Galerie
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
    • FILIT in presă
      • FILIT în Presă – Ediția 2014
      • Filit în Presă – Ediția 2013
    • Arhiva
      • 2023
        • Invitați
        • PROGRAM FILIT 2023
      • 2022
        • Invitați
        • Program
      • 2021
        • Invitați
        • Program
      • 2020
        • Scriitori
        • Invitați speciali
        • Program
      • 2019
        • Scriitori
        • Traducători
        • Invitați speciali
      • 2018
        • Program
        • Invitați
          • Scriitori
          • Traducători
          • Invitați Speciali
      • 2017
        • Program
        • Invitați
  • Invitați
  • PROGRAM FILIT 2024
  • Știri
  • Parteneri
  • Contact
  • Română
  • English

Daniel Vighi: „Urmează o vreme în care doar sarcasmul, ironia şi râsul ne mai pot alina“

by MNLR Iași 03/10/2014
03/10/2014
1.1K

Daniel Vighi 1Interviu realizat de Ioan Stoleru

 Sunteţi considerat şi un lider al societăţii civile din Timişoara. Credeţi că mai mulţi scriitori ar trebui să se implice mai activ în viaţa socială şi politică din ţară şi să-şi folosească notorietatea pe care o au criticând autoritatea atunci când observă anumite derapaje?

Eu zic, dragilor, că dacă nu ne implicăm noi, o să se implice ei, şi ne vor lua libertatea, şi iarăşi vom asculta radio Europa Liberă în cămară. Cum anume să taci, când meseria unui scriitor este libertatea de a spune, mamii zmeilor, ce gândeşti? Asemenea ar fi şi daravera unui actor, pictor sau om cu capul întreg pe umeri. A oricui. Altfel, ajungem să vorbim acasă împotriva regimului şi la serviciu să fim pe linie, ca să nu ne demaşte acoperiţii. Aşadar, e musai să spunem ortacilor noştri din România secolului XXI să nu dea, dracului, libertatea pe cinci lei şi o merdenea, ca în bancul acela porcos din epoca de aur.

Consideraţi că a avut vreun efect activitatea dumneavoastră, atât civică, cât şi de scriitor, atunci când aţi tras astfel de semnale de alarmă?

O fi avut. Să vă dau un exemplu: am luptat civic şi cultural, am făcut performance, am cântat la vioară (nu eu, Asociaţia Ariergarda printr-o fetişcană de la Conservator) pe ruinele unei case din centrul istoric al Timişoarei. Am chemat toată presa. Și au venit şi de la agenţii din străinătate. În camerele despuitate de mortar, studenţii de la Arte plastice au făcut o expoziţie ad-hoc, i-am prezentat pe boschetarii care locuiau acolo, cărora le-am mulţumit că măcar ei populează imobilul din secolul al XIX-lea. Au venit şi autorităţile la protestul nostru şi i-am întrebat a cui e casa aia de pe strada istorică Emanoil Ungureanu, uliţă pe care, în două veacuri, au păşit trei împăraţi austrieci. O stradă din zona Juden Quarée, unde alături de evrei sefarzi din familia Amigo au trăit şi mari negustori armeni şi aromâni cu negoţ pe Dunăre. În sfârşit, ne-am exprimat regretul că nenumăratele televiziuni prezente la protest nu pot filma mirosul căcatului şi al urinei trecătorilor care se uşurau prin camere. Normal, aş zice, că nici nu prea aveau unde. Am întrebat atunci public al cui este imobilul acesta de patrimoniu. Ni s-a spus, „la aparteu“, că nu se putea spune chiar acolo, în stradă şi de faţă cu duşmanii de la presă. Am aflat pe urmă că ditamai clădirea fusese dobândită de doamna Rodica Vlad, patroana unui lanţ de farmacii, consilier şi şef al comisiei de urbanism din primărie, din partea domnilor ţărănişti sau ce-or fi fost. Doamna aştepta să cadă imobilul, să nu intre sub incidenţa legii. Nu ea l-a dărâmat: ploaia! Mai apoi, a vândut ruina cu tot cu rahat unui italian care a intrat în insolvenţă. De atunci, acolo este o groapă uriaşă, înconjurată de un gard înalt să nu mai vadă nimeni nimic. Ăsta-i efectul! Un gard înalt!

Scriaţi într-un text în „Dilema Veche“ anul trecut despre „eşecul şcolarizării“: „Şcoala şi-a abandonat exigenţele, a înlocuit efortul educaţiei culturale cu protocronisme vetuste“. Se vede asta şi în lipsa unei societăţi civile mai închegate şi mai puternice la nivel naţional?

Se vede, cum să nu se vadă? Iacătă acum că primim între noi, cu tot cu togile noastre academice şi cu pălăriile de Oxford pe cap, feciorii şi fetele care nu au trecut bacul. Să ne înţelegem: n-am nimic cu ei, să le fie de bine fără bac; ei au fost pe la disco şi ăilalţi au stat ca proştii cu burta pe carte să înveţe toate indigestiile şcolare. De ce şi unii, şi alţii să fie trataţi la fel? Unde este marea societatea civiloasă? Dar numeroşii mei coledzi din structurile academice? Şi unde-i toată energia care au depus-o pentru desfiinţarea lui Daniel Funeriu? Să vă spun două vorbe şi despre Daniel. Duşmanul! În clasa a zecea a fost la un concurs internaţional de chimie în Franţa şi a rămas acolo. Știu asta deoarece sunt prieten cu Ionel Funeriu, tatăl lui, profesor universitar de filologie şi un eminent cercetător al manuscriselor lui Macedonski. Daniel şi surioara lui au rămas de mici fără mamă în urma unui accident nenorocit. Au răzbit amândoi în facultăţi din Occident, în vreme ce Ionel era hărţuit de securistul de la Universitate. Ăsta e duşmanul despre care prăpădiţii de la Antena 3 zic că are bacul falsificat. Acum e vremea lor! Societatea civilă să mă slăbească. L-a transformat pe Daniel din om, neom!

„Mai nou, împletesc ficţiunea cu aventurile livreşti“

 Consideraţi că parodia şi sarcasmul, atât în literatură, cât şi în activităţile civice (cum ar fi „Talciocul Doctoratelor“ din 2012), sunt forme mai eficiente de a atenţiona publicul când ceva nu merge bine?

 Este cea mai bună! După opinia mea, urmează o vreme în care doar sarcasmul, ironia şi râsul ne mai pot alina. Urmează lunga noapte a proştilor şi a prostiţilor din ţărişoara noastră. Când cu plagiatul şi cu acea ruşine academică naţională şi internaţională, am practicat „Talciocul doctoratelor“ în Piaţa Victoriei şi a venit multă lume, am dat doctorate pe măsura fiecărei cereri, cu diplomă. Au venit trecători cu multe cereri, unul voia un doctorat de şofer. A cerut, a primit. Altul voia unul pentru îngrijirea gazonului. A fost şi el cadorisit cu titlu. Mulţi au dorit doctorate în plagiat. I-am îndrumat la cel dintâi dintre plagiatorii ţării. Au apărut şi babe useliste şi au protestat că adică noi, ditamai profesorii de la universitate, ne batem joc de meseria nobilă de dascăl. Le-am dat dreptate, aşa e, noi ne batem joc: noroc că Victor Ponta cu Liviu Pop şi Andronescu ne înnobilează!

 Cum se împleteşte ficţiunea cu non-ficţiunea în proza dumneavoastră?

Mai nou, împletesc ficţiunea cu aventurile livreşti. Ca oricărei fiinţe de hârtie, îmi place în Bibliotecă. Pe urmele lui Melville, am zis că la etajul trei de la Biblioteca Centrală este marea Ocean unde plutesc pe rafuri balene in folio şi in quarto. Dar ca să nu ziceţi că vorbesc fără acoperire, vă dau un mic fragment dintr-o bătălie în care cărţile nu mai sunt, ca la Melville, balene, ci caravele ca acelea ale lui Cristobal Colon. Caravelele-cărţi se luptă într-un război pe marea Ocean, nu departe de un promontoriu unde stau eu la timonă. Iată fragmentul cu împletirea ficţional-nonficţional:

„Cea dintâi caravelă care se năpusteşte în luptă (Christophe Colomb: son origine, sa vie, ses voyages, sa famille et ses descendants, 1884) sub timona lui Henry Harrisse (1829-1910) bombardează cu proiectile babordul caravelei inamice sub comanda lui Auguste de Belloy (1815-1871), Christophe Colomb et la découverte du Nouveau Monde, compositions et gravures par Léopold Flameng (1889). Bombardele sunt direcţionate spre pagina 76, în care frumoasa Moya este numită ducesă („duchesse“), ceea ce este în măsură să stârnească răspunsul caravelei comandate de Henry Harrisse, care răspunde cu o bine ţintită salvă de bombarde, sau balimeze cum le spun cronicarii valahi, din pagina 389 prin care vesteşte inamicul că, departe de a fi ducesă, seniorita Moya se cheamă Beatriz de Bobadilla, marchiză de Moya, prietenă apropiată de Isabelle, regina. Că sub influenţa acesteia s-a împlinit cea dintâi expediţie care a descoperit Americile. A ei şi a altora, cum ar fi Juan Cabrero, întâiul şambelan regal, Alonso de Quintanilla, vistiernicul coroanei, cardinalul de Mendoza, socotit al treilea rege al Spaniei, Hernando de Talavera, prelatul cel mai respectat din tot regatul, apoi Alessandro Geraldini, episcop şi preceptor al odraslelor domneşti, vestitul conte de Tendilla. Seria de rafale de bombarde către caravela lui Auguste de Belloy este susţinută de o altă caravelă ivită din strâmtoarea Bab‑el‑Mandeb, direct din luptele navale din Marea Roşie, numele corabiei, aşa cum poate fi descifrat pe copastie – De Orbo Novo – stă sub comanda timonierului Pedro Mártir, ştiut şi cu porecla Pedro Mártir de Anglería.“

„Experimentul în literatură este (şi acesta) o formă de libertate pe măsura noilor cenzuri ale marketingului, ale vânzărilor, ale audienţei. Altă lume, alte cenzuri!“, spuneaţi într-un interviu recent. Vă consideraţi un om liber, inclusiv în literatura dumneavoastră?

Sunt liber şi-mi place aşa. Experimentul este o formă de libertate şi este ca sarea în bucate. Mai este şi o eliberare din grijile succesului şi ale publicului. Ca să mă exprim academic, „îţi bagi picioarele în calcule de marketing şi de rating“ şi scrii liber. Cum te taie capul, chiar dacă poţi ajunge să te citeşti singur. Altfel, asta poate fi – nu-i aşa? –suprema formă de neatârnare.

0 FacebookTwitterEmail
previous post
CORINA SABĂU: „Mie îmi place să scriu poveşti, nu autobiografii“
next post
Ioana Nicolaie: „Cărțile pentru copii îmi par petele de culoare ale scrisului meu.“

Alte articole relevante

Rezultatele selecției în cadrul proiectului Rezidențe FILIT pentru...

05/05/2025

„Țara arde și traducerile (mai) fac literatură” cu...

14/04/2025

Passa Porta – Bruxelles: scriitorul Iulian Bocai participă...

28/03/2025

Rezidențe FILIT pentru scriitori români – apel la...

03/03/2025

CELA masterclass with Florin Bican: Smuggling Ideas Behind...

19/02/2025

FILIT Iași la CELA Work Week, Torino (30...

06/02/2025

„Cum se promovează o traducere” cu Monica Cure...

01/11/2024

Cum a fost la FILIT Iași 2024

29/10/2024

Rezervări Serile FILIT 2024 – Teatrul Național „Vasile...

01/10/2024

Zeci de autori, traducători, editori și jurnaliști culturali...

24/09/2024

Știri Recente

  • Rezultatele selecției în cadrul proiectului Rezidențe FILIT pentru scriitori români, 2025

    05/05/2025
  • „Țara arde și traducerile (mai) fac literatură” cu Jan Willem Bos și George Cornilă ǀ Traducători și scriitori în dialog – episodul 6

    14/04/2025
  • Passa Porta – Bruxelles: scriitorul Iulian Bocai participă la dialogul New Voices from Eastern Europe

    28/03/2025
  • Rezidențe FILIT pentru scriitori români – apel la candidaturi (3 martie – 3 aprilie 2025)

    03/03/2025
  • CELA masterclass with Florin Bican: Smuggling Ideas Behind Words – Writing, Translating and Reading in an Inconstant Context

    19/02/2025
Facebook

Despre Festival

Festivalul Internațional de Literatură și Traducere Iași – FILIT este un proiect ce reunește în România sute de profesioniști din domeniul cultural: scriitori, traducători, editori, organizatori de festival, critici literari, librari, distribuitori de carte, manageri şi jurnalişti.

Timp de 5 zile, în cadrul FILIT au loc zeci de evenimente, într-o gamă largă de manifestări: întâlniri literare cu vedete ale scenei literare mondiale, nopți albe ale poeziei și muzicii, ateliere și mese rotunde profesionale, concerte, lecturi și evenimente.

Știri recente

  • Rezultatele selecției în cadrul proiectului Rezidențe FILIT pentru scriitori români, 2025

    05/05/2025
  • „Țara arde și traducerile (mai) fac literatură” cu Jan Willem Bos și George Cornilă ǀ Traducători și scriitori în dialog – episodul 6

    14/04/2025
  • Passa Porta – Bruxelles: scriitorul Iulian Bocai participă la dialogul New Voices from Eastern Europe

    28/03/2025

Suntem și pe Instagram!

filitiasi

filitiasi

Alina Purcaru, în deschiderea interviului cu scri Alina Purcaru, în deschiderea interviului cu scriitoarea irlandeză Naoise Dolan:
„Dacă în romanele ei te poți simți luat pe sus de turbionul de idei, ironii și de viteza cu care se mișcă totul, când te întâlnești cu autoarea, senzația se amplifică exponențial. Spune ea însăși că are o energie de Berbec, care dă pe dinafară și, ca să demonstreze la cel mai vizibil nivel,  vorbește cu un debit amețitor. Am râs, am sărit de la o idee la alta, urmându-i șirul de conexiuni și am încercat să aflu cât mai multe despre stilul și ideile ei și, în același timp, să nu-mi pierd suflul. Mai rar așa o interlocutoare, dar discuția asta la foc iute a avut revelațiile ei și poate fi un bonus, pentru cei care îi iubesc deja cărțile. Pentru ceilalți, o invitație spumoasă. “
Interviul poate fi citit pe site-ul @scena_9 .Foto: Mara Vrabie
În @c.u.i.b (Centrul Urban de Inițiative Bune) m În @c.u.i.b (Centrul Urban de Inițiative Bune) mereu am găsit un partener care ne-a încurajat și susținut. Un spațiu prietenos cu mediul, ideile creative și, deseori, cu rezidenții noștri, pe care i-a hrănit sănătos.
Mulțumim, @cuib, pentru deschiderea pe care o ai față de inițiativele comunității!
Mai jos, fotografii din timpul dezbaterii FILIT 2024 „Mediu și ecologie în literatură”, un subiect interesant și actual, dezbatere găzduită de CUIB, la care au luat parte invitații Corina Forăscu, Anca Elena Gheorghică, Igor Rotaru, Teodora Domșa și Irina Nichifiriuc (moderatoare).Fotograf: Tudor Antal
Kathrine Nedrejord: 𝐹𝑖𝑐𝑡̦𝑖𝑢𝑛 Kathrine Nedrejord: 𝐹𝑖𝑐𝑡̦𝑖𝑢𝑛𝑒𝑎 𝑡𝑒 𝑝𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑎𝑑𝑢𝑐𝑒 𝑚𝑢𝑙𝑡 𝑚𝑎𝑖 𝑎𝑝𝑟𝑜𝑎𝑝𝑒 𝑑𝑒 𝑟𝑒𝑎𝑙𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑒𝑐𝑎̂𝑡 𝑜 𝑝𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑓𝑎𝑐𝑒 𝑢𝑛 𝑑𝑜𝑐𝑢𝑚𝑒𝑛𝑡 𝑖𝑠𝑡𝑜𝑟𝑖𝑐. 𝐷𝑖𝑛𝑡𝑟-𝑜 𝑑𝑎𝑡𝑎̆ 𝑒𝑠̦𝑡𝑖 𝑎𝑙𝑎̆𝑡𝑢𝑟𝑖 𝑑𝑒 𝑝𝑒𝑟𝑠𝑜𝑎𝑛𝑎 𝑟𝑒𝑠𝑝𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣𝑎̆ 𝑠̦𝑖 𝑎𝑗𝑢𝑛𝑔𝑖 𝑠𝑎̆ 𝑣𝑒𝑧𝑖 𝑙𝑢𝑚𝑒𝑎 𝑝𝑟𝑖𝑛 𝑜𝑐ℎ𝑖𝑖 𝑒𝑖. 𝐷𝑎𝑐𝑎̆ 𝑟𝑒𝑢𝑠̦𝑒𝑠̦𝑡𝑖 𝑠𝑎̆ 𝑓𝑎𝑐𝑖 𝑎𝑠𝑡𝑎, 𝑙𝑢𝑚𝑒𝑎 𝑡𝑎 𝑑𝑒𝑣𝑖𝑛𝑒 𝑚𝑎𝑖 𝑚𝑎𝑟𝑒. 𝐼𝑠𝑡𝑜𝑟𝑖𝑎 𝑑𝑒𝑣𝑖𝑛𝑒 𝑐𝑒𝑣𝑎 𝑝𝑒𝑟𝑠𝑜𝑛𝑎𝑙, 𝑖̂𝑛 𝑙𝑜𝑐 𝑑𝑒 𝑛𝑖𝑠̦𝑡𝑒 𝑓𝑎𝑝𝑡𝑒 𝑖̂𝑛𝑑𝑒𝑝𝑎̆𝑟𝑡𝑎𝑡𝑒. 𝐿𝑖𝑡𝑒𝑟𝑎𝑡𝑢𝑟𝑎 𝑛𝑒 𝑝𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑓𝑎𝑐𝑒 𝑠𝑎̆ 𝑖̂𝑛𝑡̦𝑒𝑙𝑒𝑔𝑒𝑚 𝑐𝑒𝑒𝑎 𝑐𝑒 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑎𝑝𝑟𝑜𝑎𝑝𝑒 𝑑𝑒 𝑛𝑒𝑖̂𝑛𝑡̦𝑒𝑙𝑒𝑠.Mai multe, în interviul realizat de Carmen Florea pentru blogul @librariile_carturesti
Lana Bastašić: 𝑁𝑢 𝑐𝑟𝑒𝑑 𝑖̂𝑛 𝑟𝑎̆𝑢. 𝑅𝑎̆𝑢𝑙 𝑒 𝑐𝑒𝑣𝑎 𝑐𝑒 𝑠𝑒 𝑖̂𝑛𝑡𝑖̂𝑚𝑝𝑙𝑎̆ 𝑖̂𝑛 𝑏𝑎𝑠𝑚𝑒. 𝐷𝑎𝑟 𝑐𝑟𝑒𝑑 𝑐𝑎̆ 𝑛𝑎𝑡𝑢𝑟𝑎 𝑢𝑚𝑎𝑛𝑎̆ 𝑝𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑓𝑖 𝑖̂𝑚𝑝𝑖𝑛𝑠𝑎̆ 𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑒𝑥𝑡𝑟𝑒𝑚𝑒 𝑖̂𝑛 𝑎𝑛𝑢𝑚𝑖𝑡𝑒 𝑐𝑖𝑟𝑐𝑢𝑚𝑠𝑡𝑎𝑛𝑡̦𝑒. 𝐼̂𝑛 𝑎𝑐𝑒𝑙𝑎𝑠̦𝑖 𝑡𝑖𝑚𝑝, 𝑐𝑎 𝑜𝑎𝑚𝑒𝑛𝑖 𝑠𝑖̂𝑛𝑡𝑒𝑚 𝑐𝑎𝑝𝑎𝑏𝑖𝑙𝑖 𝑑𝑒 𝑒𝑚𝑝𝑎𝑡𝑖𝑒 𝑠̦𝑖 𝑑𝑟𝑎𝑔𝑜𝑠𝑡𝑒 𝑠̦𝑖 𝑐𝑟𝑒𝑑 𝑐𝑎̆ 𝑎𝑐𝑒𝑎𝑠𝑡𝑎 𝑒 𝑙𝑢𝑝𝑡𝑎 𝑝𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑡𝑟𝑒𝑏𝑢𝑖𝑒 𝑠𝑎̆ 𝑛𝑒-𝑜 𝑎𝑠𝑢𝑚𝑎̆𝑚.Interviul complet, realizat de Adela Greceanu și Matei Martin, se află pe site-ul @radioromaniacultural .
Câteva momente surprinse înainte de începerea p Câteva momente surprinse înainte de începerea primei seri FILIT cu Pascal Bruckner.Foto: Andrei Popa (@the_phope)
Citiți pe @scena_9 un interviu cu Abdulrazak Gurn Citiți pe @scena_9 un interviu cu Abdulrazak Gurnah, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură - realizat la FILIT 2024 de Alina Purcaru, scriitoare și jurnalistă. 👇🗣️ „Noi, ceilalți, dacă vedem că ceea ce se petrece nu e drept, nu putem decât să vorbim. Ceea ce nu înseamnă că asta îi va opri, ci că avem o responsabilitate să spunem: așa văd lucrurile și de unde văd lucrurile, e profund greșit ce se întîmplă. Dacă nu ești de acord cu asta și vrei să continui să arunci cu bombe, nu pot să fac nimic să te opresc. Dar putem să ne împărtășim convingerile, asta înseamnă să faci parte din societatea umană: să fii capabil să spui că, în ciuda faptului că nu putem opri arestările, omorurile și bombardamentele, putem să spunem că așa ceva nu e drept, că nu e corect. Dar dacă asta poate opri răul, războiul, nu știu. Nu cred. Dar pe termen lung ne face mai conștienți. S-au oprit vreodată războaiele?”Foto: Andrei Popa (@the_phope )
Noaptea în care nu s-a dormit. Noaptea albă a po Noaptea în care nu s-a dormit. Noaptea albă a poeziei. ✨
Voluntarii FILIT sunt cei mai faini! Le suntem rec Voluntarii FILIT sunt cei mai faini! Le suntem recunoscători pentru energia, curiozitatea și voința cu care vin în cele 5 zile de festival. Contribuția lor este esențială pentru bunul mers al lucrurilor. 💚Deja tradiție, încheierea festivalului s-a realizat cu ei pe scenă, în aplauzele voastre!
✍️ În Casa FILIT, la această ediție, ne-a b ✍️ În Casa FILIT, la această ediție, ne-a bucurat privirea expoziția de benzi desenate de Bogdan Chelaru: „Literatură pe bandă”.Ați reușit să o descoperiți?
Interviuri la FILIT | Colm Toíbín: „Cred că e Interviuri la FILIT | Colm Toíbín: „Cred că e cel mai bine să ai un perete gol în față, să îți tragi un scaun și să scrii”„Poți uneori să sugerezi mult mai mult prin aluzii, prin a spune ceea ce face cineva, decât prin a spune cu siguranță cine sau ce este un personaj.“
Ramona Boldiszar a stat de vorbă cu scriitorul irlandez invitat la FILIT, iar dialogul interesant este redat pe site-ul revistei @revista.golan , aici: https://shorturl.at/Af8Pn
Le mulțumim prietenilor de la @acajucafe pentru c Le mulțumim prietenilor de la @acajucafe pentru că, de ani de zile, ne sunt aproape în atâtea feluri: ne găzduiesc invitații și evenimentele într-o atmosferă caldă, au grijă ca rezidenții FILIT și Șotron să mănânce sănătos, colorează o parte din Casa FILIT și dau cea mai tare petrecere cu scriitori!
💚
Mulțumim interpreților și interpretelor din tim Mulțumim interpreților și interpretelor din timpul evenimentelor FILIT (și nu numai) care, prin efortul lor, fac posibil ca ideile să circule liber între noi și reușesc să aducă poveștile mai aproape de public.Le suntem recunoscători pentru dedicarea și profesionalismul lor!📸 @the_phope
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
Footer Logo

Copyright © 2023 Muzeul Național al Literaturii Române Iași. Toate drepturile rezervate.

Acest site folosește cookie-uri. Continuând navigarea, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Accept
Politica cookie

Privacy Overview

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați prin site. Dintre aceste cookie-uri, cookie-urile clasificate ca fiind necesare sunt stocate în browserul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului web. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem modul în care utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browser-ul dvs. numai cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Publicitate
Cookie-urile de publicitate sunt folosite pentru a oferi vizitatorilor reclame relevante și campanii de marketing. Aceste module cookie urmăresc vizitatorii pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.
SAVE & ACCEPT
FILIT-IASI
  • Acasă
  • Despre
    • Despre Festival
    • Echipa
    • Galerie
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
    • FILIT in presă
      • FILIT în Presă – Ediția 2014
      • Filit în Presă – Ediția 2013
    • Arhiva
      • 2023
        • Invitați
        • PROGRAM FILIT 2023
      • 2022
        • Invitați
        • Program
      • 2021
        • Invitați
        • Program
      • 2020
        • Scriitori
        • Invitați speciali
        • Program
      • 2019
        • Scriitori
        • Traducători
        • Invitați speciali
      • 2018
        • Program
        • Invitați
          • Scriitori
          • Traducători
          • Invitați Speciali
      • 2017
        • Program
        • Invitați
  • Invitați
  • PROGRAM FILIT 2024
  • Știri
  • Parteneri
  • Contact
  • Română
  • English